Nosič na tažné zařízení na 4 kola se těší mezi řidiči velké oblibě
Česká republika se může pochlubit velmi hustou sítí cyklostezek. V tomto směru patříme ke světovým velmocím a velkou zásluhu na tomto faktu má tradice cyklistického sportu a rozvoj turistiky, jejíž kořeny sahají až ke vzniku Klubu českých turistů na počátku dvacátého století. Nemusíme ani vycestovat za hranice naší země, abychom si užili mnoha zajímavých výletů do atraktivních oblastí, namátkou můžeme např. jmenovat Třeboňsko a horní tok řeky Lužnice, Blanský les, Českou Kanadu, Pálavu, stezku Greenway Jizera, Bílé Karpaty, Jezerní stezku na Lipně, stezku podél Berounky a stovky dalších zajímavých míst.
Podmínkou je se do těchto míst dopravit, a pokud neuvažujeme služby Českých drah anebo jízdu na kole přímo z domova, ideálním prostředkem je osobní vůz. Samozřejmě opatřený nosičem na kola. Nosičů existují stovky typů od různých výrobců a základní kategorie je rozdělují podle umístění – buď na střechu, nebo na zadní (páté) dveře, anebo na tažné zařízení.
V poslední době se rozšířila obliba různých anket, které poskytují sice omezený rozsah informovanosti o oblibě určitých výrobků, ale jsou alespoň jistým průřezem, který může poskytnout věcné vodítko všem ostatním. Jednou z anket byla také oblíbenost typů nosičů kol a mezi nimi suverénně zvítězilo tažné zařízení. Zřejmě pro jeho převažující výhody:
- Jednoduše jej namontuje i technicky nepříliš zdatná osoba.
- Kola se zvedají do malé výšky a lépe se s nimi manipuluje, než kdyby se musela zvedat až na střešní nosič.
- Jízda i s plně naloženým nosičem na tažné zařízení na 4 kola nepodléhá výrazným aerodynamickým změnám, náklad je ukrytý za vozidlem a díky malé výšce nad zemí na ně nemá velký vliv ani boční vítr.
- Spotřeba paliva je stejná, jako kdybyste naložili náklad do kufru, rozhoduje pouze hmotnost bicyklů a v případě čtyř kol se jedná pouze o zhruba 60 kg nákladu plus hmotnost nosiče, což je přibližně https://boleslavsky.denik.cz/fotbal_region/horky-jsou-jistym-pulmistrem-20171117.html totéž, jako kdyby vzadu na zadních sedadlech seděl jeden dospělý člověk.