ON-LINE nakupování
I když je nakupování již nedílnou součástí dnešního, moderního života, stále ještě existují uživatelé, kteří se ho zbytečně obávají. Dá se ale říci, že při dodržování základních pravidel, například výběr obchodu, je nakupování na internetu nejen pohodlnější, lacinější a bezpečnější. Pro nákup v internetovém obchodě platí celá řada zajímavých a důležitých zákonů. Z hlediska zákonů má hlavní slovo Obchodní zákoník.
Odstoupení od smlouvy Pro zákazníky je pravděpodobně při nákupu on-line nejdůležitější právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a bez postihu, do 14 dnů. Pokud však tato možnost není uvedena v obchodních podmínkách společnosti, pak se lhůta na odstoupení od smlouvy prodlužuje na 1 rok plus 14 dnů. V případě kupní smlouvy tato lhůta běží ode dne převzetí zboží spotřebitelem, například vyzvednutím nebo doručením zboží. Pokud chce zákazník tuto možnost využít, musí prodejci tuto skutečnost včas oznámit.
Vrácení zboží Samotné zboží se musí prodejci doručit do 14 dnů od odstoupení. Do dalších 14 dnů má obchodník povinnost vrátit peníze. Vracené zboží nemusí být v originálním obalu. Pokud bude ale stav zboží vyžadovat servisní zásah, má obchodník právo přistoupit ke snížení vracené částky.
Účtování dopravy Je samozřejmostí, že obchodník při odstoupení od smlouvy vrací peníze za zboží včetně dopravy. Ovšem ta je počítána podle nejnižší možné. Tedy pokud si necháme zboží zaslat expresní službou za 10 Euro, obchod nám vrátí pouze např. 3 Euro, jako kdyby zboží bylo zasláno standardní službou.
Místo reklamace Důležité také je, že zakoupené zboží lze vrátit v jakékoliv provozovně prodejce. Jako doklad nemusí sloužit pouze účtenka, faktura nebo záruční list, ale postačí například výpis z účtu, pokud platíte kartou.
Pokud se budete řídit těmito právy a povinnostmi, věříme, že získáte v obchodování přes
internet důvěru a toto obchodování on-line se stane i Vaším koníčkem.